Trecut: Fară scăpare.

Trăiesc într-o ţară in care nu ma regasesc, sunt un azilant cu cetatenie Romana rezident in Romania. Refuz sa votez si sunt ignorat de politicieni. Caut lumina in bezna care ma inconjoara, orbecai, si nimic, nici o luminita, nimic, nici macar nu mai stiu daca sunt intr-un tunel sau pur si simplu intr-o celula aflata la capatul iadului. Timp, timp irosit, timp fara speranta. 

2006 Dimineaţa. Ma trezesc odihnit dupa PR de azi noapte, oameni de afaceri si politicieni.  Sunt obosit de atata tranzitie, politica si circ prin ziare. Ma hotarasc sa plec fara masina, in Bucureşti mai rapid decat mersul cu maşina este mersul pe jos. Privind la oamenii inghesuţi în tramvai, încep sa fredonez o melodie, o arie de opera ceva cunoscut, nu ştiu ce este dar imi place.  Pe pilot automat, mă gândesc la toţi idioţii pe care i-am văzut aseară, în real life şi la TV. La TV era Cristoiu cu Stan şi cu Mircea, analizau cu multă ambiţie textele preşedintelui, un fel de propagandă întoarsa pe dos. Merg spre servici cânt şi mă găndesc, la un momengt dat din subconşient încep să apara versurile melodiei pe care o fredonez:

“Din veacuri a luptat această ţară

Şii fii ei de veacuri au visat

Această minunată primăvară

Peeeeeee careeeee o trăim înflăcăraaaaaaat.

Noi împlinim tot ce-au visat străbunii

Şi ducem mai departe visul lor,

Spre frumuseţea acestei ţări şi-a lumii,

Spre fericirea acestui drag popor…”

Mă opresc brusc îngrozit, jumătate de viaţă am trait în capitalism, niciodată nu am fost un mare comunist şi totuşi, adănc în minte, fără să poată fi controlat există un virus comunist.

Dacă eu un trecător prin sistemul comunist sunt atăt de afectat, oare cum sunt cei ce au fost parte a sistemului, sunt fără scăpare, şi eu şi ei…

PS.

Pentru cei prea mici cantecul complet:

http://www.ceausescu.org/ceausescu_media/pcr.html Nerecomandat celor care au trait in periada comunista. Atentie! Poate provoca greata, stari de voma, si indispozitie generala.

5 Responses to “Trecut: Fară scăpare.”

  1. Julia Says:

    “Ma hotarasc sa plec fara masina, in Bucureşti….”
    Mmmmmmm………..mai ales pe o zi insorita, cu o adiere racoroasa dimineata pe trotoare proaspat spalate………nu am fost niciodata un fan al capitalei dar recunosc ca avea farmecul ei……
    Sa scrii, te rog, sa nu te opresti din scris……multumesc.

  2. Julia Says:

    …..am trecut intentionat peste politica (ca nu ma pricep) si aluzia la comunismul din noi……e prea trist…..zilele trecute ma uitam pe GID……GROAZNIC! Si nimeni nu face nimic. Sau putinul pe care il face e prea putin. Cum a fost un Nuremberg, SPER sa existe odata si procesul comunismului si ororilor facute in numele lui.

  3. A.S. Says:

    Toti traim cu aceeasi senzatie. Suntem in plina criza identitara. Suntem copii ai lui 1984, plasmuiri ale lui Orwell, care adesea ne-am retras in cultura. Singurul refugiu.
    Pe strada ne amestecam cu fauna insalubra. Dar ne calcam pe picioare in autobuz si cu vecinul Manolescu, prietenul CMI, simpatica prietena Antoaneta Tanasescu si multi altii, a caror valoare nu o cunosc decat orfanii finantelor, adoptati de cultura romana.
    Mai avem ceva incredibil: carciuma literara in care inca te mai poti intalni cu un Negret filosof, cu un prieten pe care nu l-ai vazut multi ani sau cu personaje decupate din Dostoievski. Trebuie sa-i vezi. Iar pentru asta trebuie sa fie ceatza, cat mai densa! Si numele tau sa fie Melancolie :))
    Se intampla in Romania! (scuze pentru melancolie! mi se trage de la ceatza :))

  4. Julia Says:

    Cu permisiunea ta Anca, am sa adaug umor, culturii. Poporul roman a spravietuit frigului, foamei, fricii, disperarii, umilintelor, furiei, amarelii, tuturor astora si in plus citorva cu UMOR! Dac nu avema bancurile, caricaturile, Cornel Udrea si Stanescu, poate ca eram un popor de dobitoci. Asa, ne-am pastrat ceva din umanism. Cei vazuti de csrgz la TV, nu. Ei sint pierduti pentru umaintate. Si faptul ca nu sint singurii, sau ca nu e Romania singura tara in care se intimpla asta, nu e nici-o consolare.

  5. Bucataru Says:

    Incredibil! mi-am pierdut orice speranta ,de aputea trai mai bine.
    Voi ce parere aveti ?

Leave a Reply

